Long time no write

Publicerat: 2012/11/12 i Uncategorized

Mycket dålig aktivitet här nu. Såg väl länge ut som att den här bloggen skulle gå samma öde till mötes som så många andra, men tada!

 

Vad har då hänt sen senast, let’s see… I det senaste inlägget så lanserade jag en ambitiös plan för att vända min tråkiga jobbsituation till något positivt. Det gick fint, men inte direkt som jag hade tänkt. Det blev inte mycket resultat i det projektet, men å andra sidan har jag hamnat på ett nytt! Här förväntas jag skrämmande nog faktiskt göra saker i M3, och räknas dessutom som seniorkonsult hastigt och lustigt. Fina pengar in men mycket ansvar.

 

Vad jag förstår av mina kollegor så har jag nu gått från bolagets mest kaosartade projekt till det näst mest kaosartade. Med mina erfarenheter som bakgrund känns dock allt här väldigt uppstyrt och synkroniserat. Jag är förmodligen härdad nog för att bli en så kallad ”skitprojektskonsult” som slängs in där alla andra har hoppat av. Kanske inte det mentalt hälsosammaste i längden, men det kommer ju åtminstone alltid finnas jobb 🙂

 

En kort briefing om det nya projektet då: Italien har bytts mot England, veckopendlandet är tillbaka och allting är om möjligt ännu ohälsosammare nu. Mer friterat, mackor och öl i kombination med ännu sämre träningsmöjligheter gör att konsultkaggen är ett ständigt hot. Tror detta förtjänar ett eget inlägg så småningom. En otrevlig detalj är att det nu är ryan air som gäller för de flesta flygningar, så bye bye SAS business lounge 😦

 

Det jag faktiskt gör då: Jag har blivit data build responsible (DBR) för den brittiska rentalverksamheten hos kundföretaget. På svenska betyder det att jag ska hjälpa dem flytta och konvertera data mellan deras gamla system och den M3-lösning som kommer att skölja över dem någon gång under nästa år (förhoppningsvis). Målet är att vi ska vara färdiga här innan nyår, därefter väntar mest troligt nya äventyr. Tyskland eller USA är heta kandidater vad jag förstått, men det kan även bli så att vi blir kvar i England för att sköta utrullningen av systemet också. Den som lever får se!

 

Det här får räcka för den här gången, klockan tickar på och imorgon ska det debiteras timmar igen. Ciao!

Kommentera

